Ostatnio na http://rokwchinach.info:

sobota, 20 października 2012

Kompletna klapa i uśmiech przez łzy


Mieszkam w Chinach na tyle długo, by mieć już jakieś prawo zatęsknić za polskim jadłem... Toteż zatęskniłem i przestudiowawszy gigabajty internetowych przepisów zrobiłem polędwicę oraz kiszoną kapustę.

Oto przepis na polędwicę, z którego ostatecznie skorzystałem: http://www.wielkiezarcie.com/recipe63346.html - szczerze polecam!

O ile kapusta cieszy się jakim takim wzięciem wśród moich chińskich znajomych (bo wg nich wystarczy ją usmażyć z imbirem i już będzie zjadliwa...), o tyle polędwica poległa zupełnie i kompletnie na polu chwały!

Otóż po pierwsze - nadawałaby się do spożycia, o ile by ją usmażyć lub ugotować. Polędwica jest cukrzona, solona, przyprawiana, a następnie suszona, przepyszna, i za żadne skarby nie oddam jej na gotowanio-smażenie, mowy nie ma! Wobec mego zdecydowanego veto pomysł poprawiania perfekcji upadł.

Po drugie - znajomi, na których eksperymentowałem - tzn. których częstowałem - nigdy w życiu nie jedli margaryny ani masła i nieufnie podeszli do mazidła (margaryny) na pięknie przeze mnie zrobionych kanapkach z polędwicą.

Po trzecie - znajomi ci nigdy również nie jedli kanapek. Ani jednej w życiu. Dacie wiarę??

Po czwarte wreszcie - sama idea jedzenia czegokolwiek (poza owocami) na surowo - w tym także jarzyn jest dla nich egzotyczna i baaaaaaaardzo niefrasobliwa: przecież w surowym pomidorze np. znajdują się stada wirusów i bakterii, od których można się co najmniej ciężko pochorować, albo i zejść ze świata (znajomi owi podawali mi przykład pewnego Amerykanina, którego właśnie pomidory ponoć załatwiły - słyszeli o tym w tv). A co tu dopiero mówić o surowym mięsie! Oczywiście sashimi czy sushi też odpadają w ich ocenie już w przedbiegach i to wcale nie ze względu na wyspy Diaoyu. Południe Chin surowizny nie jada i kropka (Północ jada przynajmniej surowe jarzyny, ale to jak inny kraj).

Tak więc zostalem z mymi dwoma połciami wędlinki - ale przez łzy (odrzucenia) już się na me oblicze podstępnie wkrada uśmieszek chytry... cała wyżera dla mnie!!!!!!! :D

Zajrzyjcie również tu http://bialychinczyk.blox.pl/2012/10/Polskie-Zycie-w-Swiecie.html. To co dla nas pyszne, dla innych może być po prostu ohydne...



1 komentarz:

  1. Buy Metal Online at iTechtech - The Silicon Edge
    Buy Metal titanium muffler Online at is titanium lighter than aluminum iTechtech.com. » The Silicon winnerwell titanium stove Edge. Metal Synthesis, titanium dab tool Synthetic titanium tv alternative Synthesizer. $3.00. In stock.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego posta i chętnie przeczytam Twój komentarz!